INNE EBOOKI AUTORA
-35%
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Tematyka książki jest związana z najbardziej aktualnymi pytaniami stawianymi przez wszystkie osoby uczestniczące w procesie edukacji - Co można zrobić, jakie warunki stworzyć, jakie działania podjąć, aby w pełni wykorzystać potencjał uczniów? Pytanie to zostało uzupełnione o szereg pytań szczegółowych: W jakim stopniu poziom intelektualny i poziom rozwoju emocjonalnego sprzyjają odnoszeniu sukcesu szkolnego? Jakie działania mogą podjąć rodzice uczniów? Jakie działania proponowane przez szkołę są najcenniejsze dla rozwoju możliwości ucznia? Jakie działania związane ze środowiskiem rodzinnym i szkolnym mogą stać się przeszkodą ograniczającą rozwój? Opracowanie to jest oparte na badaniach, które były prowadzone wśród młodzieży licealnej, ich nauczycieli i rodziców. Dzięki temu odpowiedzi na pytania, które stały się asumptem do poszukiwań pochodzą z trzech płaszczyzn - od uczniów, rodziców i nauczycieli. Pozwala to na pełniejszą i bardziej wnikliwą analizę zagadnienia.
Rok wydania | 2008 |
---|---|
Liczba stron | 200 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7308-642-5 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 11 |
Rozdział I. Znaczenie sukcesu szkolnego dla jakości funkcjonowania młodzieży licealnej | 13 |
1. Sukces szkolny – próba zdefiniowania | 15 |
1.1. Pojęcie sukcesu | 15 |
1.2. Osiągnięcia szkolne | 17 |
1.3. Uczeń osiągający sukces: uczeń zdolny – uzdolniony – utalentowany | 19 |
2. Predyktory sukcesu szkolnego | 21 |
3. Kierunki zmian systemu edukacyjnego sprzyjające osiąganiu sukcesu szkolnego | 25 |
Rozdział II. Endogenne uwarunkowania sukcesu szkolnego | 29 |
1. Inteligencja jako znaczący predyktor sukcesu szkolnego | 29 |
2. Modele zdolności – zintegrowana prezentacja znaczenia uwarunkowań endogennych | 44 |
3. Znaczenie uwarunkowań endogennych dla osiągania sukcesu szkolnego w świetle dotychczasowych badań naukowych | 47 |
Rozdział III. Egzogenne uwarunkowania sukcesu szkolnego | 51 |
1. Rodzinne uwarunkowania sprzyjające odniesieniu sukcesu szkolnego | 51 |
2. Strategie i style pracy szkoły umożliwiające osiąganie sukcesu szkolnego | 54 |
3. Czynniki tkwiące w środowisku rówieśniczym współdecydujące o odnoszeniu sukcesu szkolnego | 64 |
4. Znaczenie czynników egzogennych dla osiągania sukcesów w szkole – w świetle dotychczasowych badań | 67 |
Rozdział IV. Metodologiczne podstawy badań | 75 |
1. Problemy badawcze | 78 |
2. Zmienne i wskaźniki | 79 |
3. Metody i techniki | 82 |
4. Teren i organizacja badań | 85 |
5. Charakterystyka środowiska szkoły i grupy badanej | 86 |
5.1. Prezentacja osiągnięć uczniów i nauczycieli I Liceum Ogólnokształcącego w Łomży | 86 |
5.2. Charakterystyka grupy badanej | 90 |
Rozdział V. Poziom inteligencji poznawczej oraz inteligencji emocjonalnej osiąganej przez badaną młodzież licealną | 93 |
1. Poziom inteligencji poznawczej uczniów I Liceum Ogólnokształcącego w Łomży | 95 |
2. Poziom inteligencji emocjonalnej badanej grupy | 98 |
Rozdział VI. Obraz sukcesu szkolnego w ocenie młodzieży licealnej, rodziców i nauczycieli | 103 |
1. Sposoby definiowania sukcesu szkolnego przez młodzież licealną | 103 |
2. Obraz sukcesu szkolnego w sferze podmiotowej i przedmiotowej uczniów I Liceum Ogólnokształcącego w Łomży | 107 |
3. Sukces szkolny opisywany w sferze podmiotowej i przedmiotowej przez nauczycieli I Liceum Ogólnokształcącego w Łomży | 122 |
4. Obraz sukcesu szkolnego w sferze podmiotowej i przedmiotowej prezentowany przez rodziców uczniów I Liceum Ogólnokształcącego w Łomży | 127 |
Rozdział VII. Znaczenie badanych czynników endogennych dla odnoszenia sukcesu szkolnego przez młodzież licealną | 135 |
1. Związek poziomu inteligencji poznawczej z sukcesem szkolnym | 136 |
2. Związek poziomu inteligencji emocjonalnej z sukcesem szkolnym | 145 |
Rozdział VIII. Znaczenie czynników egzogennych dla osiągnięcia sukcesu szkolnego przez młodzież licealną | 151 |
1. Determinanty sukcesu szkolnego – w ocenie uczniów | 152 |
2. Rola szkoły w osiąganiu sukcesu szkolnego – w ocenie nauczycieli | 156 |
3. Znaczenie funkcjonowania szkoły dla odniesienia sukcesu szkolnego – w ocenie rodziców | 162 |
4. Determinanty sukcesu szkolnego związane z funkcjonowaniem rodziny – w ocenie rodziców | 166 |
5. Rola rodziny w osiąganiu sukcesu szkolnego – w ocenie nauczycieli | 168 |
Podsumowanie | 177 |
Postulaty | 184 |
Bibliografia | 187 |
Akty prawne | 195 |
Spis tabel | 197 |
Spis rysunków | 199 |