POLECAMY
-20%
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Tekst nawiązuje do nowatorskiej metody pracy socjalnej – asystentury rodzin, pokazuje efekty pracy z rodzinami z wieloma problemami, wskazuje na możliwości jej realizacji w mieście. Jest próbą spojrzenia na pojawiającą się w naszym kraju ideę streetworkingu jako metodę pracy socjalnej i edukacyjnej skierowaną do osób i grup podlegających szybkiemu procesowi marginalizacji. Poruszona została specyfika potrzeb osób żyjących z HIV/AIDS, rola i zadania pracownika socjalnego, a także edukacja, jako społeczna szczepionka przeciw dyskryminacji osób żyjących z HIV/AIDS.
Rok wydania | 2014 |
---|---|
Liczba stron | 168 |
Kategoria | Pedagogika społeczna |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego |
ISBN-13 | 978-83-7865-165-9 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
O ludzki sens miasta. Wprowadzenie do pracy socjalnej jako interwencji w relację podmiot – miejsce (Maria Mendel) | 7 |
CZĘŚĆ I. ASYSTENCI RODZIN W PRZESTRZENI MIASTA (Małgorzata Szpunar) | 17 |
Rozdział 1. Miasto jako źródło zasobów i zagrożeń w pracy socjalnej | 19 |
Rozdział 2. Rodziny z wieloma problemami jako podmiot pracy socjalnej w mieście | 31 |
Rozdział 3. Asystentura rodzin jako wsparcie dla rodzin z wieloma problemami | 42 |
Rozdział 4. Rodziny z wieloma problemami w świetle analizy wywiadów z asystentami rodzin | 51 |
Rozdział 5. Specyfika pracy asystentów rodzin a zasoby środowiska pracy | 60 |
Podsumowanie | 65 |
CZĘŚĆ II. ULICA JAKO PRZESTRZEŃ ŻYCIA I PRACY SOCJALNEJ W ŚWIETLE BADAŃ BIOGRAFICZNYCH DZIECI ULICY (Jolanta Sokołowska) | 67 |
Rozdział 6. Miasto jako przestrzeń (nie)przyswajalna | 69 |
Rozdział 7. Fenomen dzieci ulicy w Polsce i na świecie | 75 |
7.1. Przyczyny przebywania dzieci na ulicy | 77 |
7.2. Sposoby rozumienia dzeci na ulicy | 79 |
Rozdział 8. Perspektywa kulturowa w badaniach dzieci ulicy | 81 |
Rozdział 9. Tożsamość dzieci na ulicy – wyniki badań własnych | 86 |
9.1. Obraz życia rodzinnego w narracji badanych dzieci | 86 |
9.2. Obraz życia szkolnego w narracji badanych dzieci | 90 |
9.3. Obraz relacji z rówieśnikami w szkole | 94 |
9.4. Obraz świata w percepcji dzieci na ulicy | 99 |
9.5. Strategie działania przyjmowane przez badane dzieci w rodzinie | 100 |
9.6. Strategie działania przyjmowane przez badane dzieci w szkole | 104 |
9.7. Strategie przyjmowane przez respondentów na ulicy | 105 |
Rozdział 10. Szanse pedagogiki ulicy w świetle modelu dynamiki kulturowej M.J. Hatch | 111 |
Rozdział 11. Streetworking a pedagogika ulicy | 119 |
CZĘŚĆ III. PRACA SOCJALNA W PRZESTRZENI MIASTA Z OSOBAMI ŻYJĄCYMI Z HIV/AIDS (Jolanta Wojciechowska) | 123 |
Rozdział 12. Praca socjalna w przestrzeni miasta | 125 |
Rozdział 13. Problemy osób żyjących z HIV/AIDS | 127 |
13.1. Uwagi wprowadzające | 127 |
13.2. Specyfika szerzenia się zakażeń HIV | 128 |
13.3. Postępy w walce z epidemią HIV/AIDS | 138 |
13.4. Społeczne i psychologiczne problemy osób żyjących z HIV | 140 |
Rozdział 14. Specyfika pracy socjalnej z osobami żyjącymi z HIV/AIDS w przestrzeni miasta | 145 |
14.1. Typowe i specyficzne problemy pracy socjalnej z osobami żyjącymi z HIV/AIDS | 145 |
14.2. Osoby z HIV/AIDS w przestrzeni miasta | 148 |
14.2.1. Urbanizacja a szerzenie się epidemii AIDS | 148 |
14.2.2. Czy HIV/AIDS jest chorobą typowo miejską? | 150 |
14.3. Standardy pracy socjalnej z osobami żyjącymi z HIV/AIDS | 154 |
14.4. Stowarzyszenie „Pomoc Socjalna” jako wzorcowy przykład organizacji pozarządowej działającej na rzecz osób żyjących z HIV/AIDS | 155 |
Literatura | 159 |