Telewizja lokalna w upowszechnianiu kultury regionalnej

-35%

Telewizja lokalna w upowszechnianiu kultury regionalnej

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

18,20  28,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 28,00 zł (-35%)

Najniższa cena z 30 dni: 17,92 zł  


18,20

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka jest pionierską pozycją na rynku podejmującą zagadnienia lokalnej telewizji kablowej w kontekście upowszechniania kultury regionalnej. Osadzona jest na gruncie pedagogiki kultury, teorii edukacji medialnej i regionalnej.


Autorka podejmuje ważne społecznie i pedagogicznie zagadnienia związane z opisaniem potencjałów oraz specyfiki funkcjonowania telewizji lokalnej w regionie i funkcji, jakie pełni.


To medium jest szansą dla małych społeczności lokalnych w umacnianiu ich tożsamości oraz ukazywaniu wartości kultury tkwiących w regionie. Telewizja regionalna w odróżnieniu od mass mediów ponadlokalnych ma większe możliwości chronienia od zapomnienia regionalnych dawnych oraz współczesnych wytworów kultury duchowej i materialnej, zgodnie z hasłem „Myśleć globalnie, działać lokalnie”.


          W świecie mass mediów zagadnienia związane z kulturą masową, globalną, jej zagrożeniami równoważy zjawisko regionalizmu, lokalizmu, „małej ojczyzny”. Wyzwaniem stojącym przed współczesną cywilizacją jest umiejętne wykorzystanie rozwoju mediów w obronie zagrożonych wartości humanistycznych. Wzrasta liczba i znaczenie mediów o małym zasięgu oddziaływania, które mogą się okazać pomocne w przezwyciężaniu napięć edukacyjnych XXI wieku, na które zwrócił uwagę J. Delors.


Na uwagę zasługuje opracowany przez autorkę projekt optymalizacji działań lokalnej telewizji kablowej w upowszechnianiu kultury regionalnej.


           Książka skierowana jest do nauczycieli akademickich oraz studentów kierunków pedagogicznych, kulturoznawczych, dziennikarskich, a także nauczycieli i uczniów szkół średnich zajmujących się ścieżkami międzyprzedmiotowymi, tematyka edukacji medialnej, edukacji regionalnej, pracowników instytucji kultury, ludzi związanych z mass mediami oraz telewidzów.


Dr Agnieszka Roguska – adiunkt w Instytucie Pedagogiki Akademii Podlaskiej w Siedlcach.


Swoje zainteresowania koncentruje na mass mediach lokalnych i kulturze regionalnej.


Prowadzi zajęcia z teorii środków masowej komunikacji, wychowania estetycznego, podstaw wiedzy o teatrze oraz metodyki pracy wychowawczo-opiekuńczej.


Opublikowała kilkadziesiąt artykułów naukowych dotyczących wspomnianej tematyki.


Rok wydania2008
Liczba stron172
KategoriaPedagogika ogólna
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7587-937-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  Rozdział I. Specyfika lokalnej telewizji kablowej    11
    1. Pozycja telewizji lokalnej na rynku mass mediów    11
    2. Treść i zakres pojęcia lokalnej telewizji kablowej    15
    3. Atuty i ograniczenia telewizji lokalnej    20
    4. Potencjalne funkcje lokalnej telewizji kablowej    25
  Rozdział II. Telewizja lokalna wobec zadań i potrzeb kulturalnych społeczności regionu    35
    1. Telewizja lokalna elementem regionalnego krajobrazu kulturowego    35
    2. Regionalność i lokalność jako wartości kulturowe    40
      2.1. Kultura i edukacja regionalna w świetle założeń pedagogiki kultury    41
      2.2. Kultura regionalna elementem kultury narodowej    48
      2.3. „Mała ojczyzna” w umacnianiu lokalnej tożsamości kulturowej i etnicznej    53
    3. Upowszechnianie kultury regionalnej przez lokalną telewizję kablową    62
    4. Telewizja lokalna animatorem działań społeczno-kulturalnych    66
  Rozdział III. Telewizje kablowe: TV Siedlce i Master TV w Łukowie – geneza, założenia programowe i ich realizacja    75
    1. Powstanie TV Siedlce i Master TV    75
    2. Założenia programowe i kadra pracownicza lokalnych telewizji kablowych    80
    3. Program badanych telewizji lokalnych i jego realizacja    86
  Rozdział IV. Telewizja lokalna w ofercie treści regionalnych    95
    1. Adresaci oferty programowej    95
    2. Postrzeganie telewizji lokalnej i ocena treści przekazu    98
    3. Kultura regionalna w lokalnym przekazie telewizyjnym    108
    4. Kształtowanie tożsamości regionalnej    112
  Rozdział V. Upowszechnianie kultury regionalnej przez telewizję lokalną    119
    1. Rodzaje i forma prezentacji treści kulturalnych    119
    2. Tradycja i współczesność na ekranie telewizji lokalnej    125
      2.1. Kultura tradycyjna w przekazie telewizyjnym    125
      2.2. Kultura współczesna na ekranie telewizji lokalnej    132
  Rozdział VI. Funkcje lokalnej telewizji kablowej    137
    1. Kulturotwórcze funkcje telewizji lokalnej    137
      1.1. Funkcja upowszechniania treści kultury regionalnej    137
      1.2. Działalność animacyjna telewizji lokalnej    138
      1.3. Promocja kulturalna „małej ojczyzny”    140
      1.4. Funkcja wzorcotwórcza    141
    2. Społeczne funkcje telewizji lokalnej    142
      2.1. Funkcja informacyjna i reklamowo-ogłoszeniowa    142
      2.2. Funkcja rozrywkowa    143
      2.3. Funkcja kształtowania lokalnej opinii społecznej    144
      2.4. Funkcja integrująca środowisko lokalne    144
      2.5. Funkcja interwencyjna    145
  Zakończenie    147
    1. Zarys projektu optymalizacji działań lokalnej telewizji kablowej w upowszechnianiu kultury regionalnej    147
      1.1. Poznawanie potrzeb środowiska    148
      1.2. Założenia programowe i ich realizacja    148
      1.3. Kadra pracownicza    149
      1.4. Współpraca ze środowiskiem lokalnym    150
    2. Wnioski    153
  Bibliografia    159
    Druki zwarte    159
    Artykuły i doniesienia    171
RozwińZwiń