SCRUM i nie tylko.Teoria i praktyka w metodach Agile

11 ocen

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

44,80  64,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 64,00 zł (-30%)

Najniższa cena z 30 dni: 44,80 zł  


44,80

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Od momentu ukazania się pierwszego wydania książki Scrum i nie tylko… na polskim rynku, nastąpił wyraźny postęp w temacie korzystania z metod zwinnych. Coraz rzadziej spotykamy osoby czy organizacje, które nie wiedzą co oznacza hasło Agile, a na pewno czym jest Scrum. Scrum nadal pozostaje najbardziej popularnym sposobem realizacji Manifestu Agile w praktyce. Potrzeba wiedzy przesunęła się z pytania „O co chodzi?” na „Jak to mamy robić u nas?”. Coraz więcej firm przechodzi transformację do Agile i jeśli jeszcze nie budują wartościowych produktów, to przynajmniej starają się realizować projekty w sposób zwinny.
Wraz ze wzrostem popularności słów kluczowych Agile i Scrum pojawił się zalew informacji w tym temacie. Trudno odnaleźć się w tym szumie informacyjnym i stwierdzić co jest prawdą, co jest ważne i na czym się skupić. Książka, którą trzymasz w ręku to zarazem przewodnik po świecie Agile jak i klucz do jego głębszego zrozumienia. Funkcja porządkowania wiedzy została potwierdzona w informacji zwrotnej, którą zgromadziliśmy w ciągu ostatnich dwóch lat.


Rok wydania2017
Liczba stron284
KategoriaProgramowanie
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-19256-3
Numer wydania2
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Przedmowa     12
  Wstęp     13
  Podziękowania     17
  Jak czytać tę książkę?    19
  
  Rozdział 1. W tym szaleństwie jest metoda     21
  1.1. (R)ewolucje     23
  Do przemyślenia     25
  
  Rozdział 2. Waterfall     27
  2.1. Omówienie metody Waterfall     29
  Do przemyślenia    33
  
  Rozdział 3. Agile     35
  3.1. Manifest Agile     37
  3.2. 12 Zasad Agile     40
  3.3. Deklaracja współzależności     47
  3.4. Porównanie Agile z metodami tradycyjnymi     50
  Do przemyślenia     50
  
  Rozdział 4. Rodzina Metod Agile     51
  4.1. Lean Software Development     53
    4.1.1. Historia powstania     54
    4.1.2. Zasady Lean     54
    4.1.3. W. Edwards Deming     61
    4.1.4. PDCA – Cykl Deminga     63
  4.2. Kanban     64
  4.3. Programowanie Ekstremalne     66
    4.3.1. Role XP     66
    4.3.2. Wartości XP     68
    4.3.3. Praktyki XP     68
    4.3.4. Cykl XP     75
  4.4. Feature-Driven Development     76
    4.4.1. Pięć Procesów FDD     76
    4.4.2. Praktyki FDD     78
    4.4.3. Diagram kumulacyjnego przepływu     79
    4.4.4. Parking Lot Diagram     81
  4.5. Dynamic Systems Development Method     82
    4.5.1. Zasady DSDM     82
    4.5.2. Cykl Życia Projektu     86
    4.5.3. Role DSDM     87
  4.6. Crystal     90
    4.6.1. Cele Crystal     91
    4.6.2. Właściwości Crystal     92
    4.6.3. Związek Crystal z XP     94
  4.7. Wpływy i przenikanie metod zwinnych     94
  Do przemyślenia     95
  
  Rozdział 5. Scrum     97
  5.1. Pochodzenie i podstawowe mechanizmy     99
    5.1.1. Nowa gra wytwarzania nowych produktów     100
    5.1.2. Mechanizmy Scrum     103
    5.1.3. Rozwój Scrum i Organizacje Certyfikujące     106
  5.2. Framework Scrum     107
    5.2.1. Filary Scrum     108
    5.2.2. Role     109
    5.2.3. Artefakty     113
    5.2.4. Wydarzenia     115
    5.2.5. Zasady     125
  Do przemyślenia     128
  
  Rozdział 6. O czym Scrum Guide nie powiedział, a chciałbyś to wiedzieć     129
  6.1. Wartości Scrum     131
  6.2. Wykresy Spalania     135
    6.2.1. Wykres Spalania Sprintu     135
    6.2.2. Wykres Spalania Wydania     137
    6.2.3. Kiedy reagować, a kiedy nie?     138
  6.3. Sprint Zero     138
  6.4. Scrum of Scrums     139
  6.5. Modyfikacje Scrum     140
  6.6. Oznaki problemów     145
  6.7. Usłużny Lider     145
  6.8. Świnie i kurczaki     149
  6.9. Gdzie jest Menedżer Projektu?     150
  6.10. Scrum Board     150
  6.11. Jak przeprowadzić Retrospekcję Sprintu     153
    6.11.1. Rozpoczęcie     153
    6.11.2. Zebranie informacji     154
    6.11.3. Wyciągnięcie wniosków     154
    6.11.4. Ewaluacja poprzedniej retrospekcji     154
    6.11.5. Decyzje i planowanie działań     155
    6.11.6. Zakończenie Retrospekcji     156
  6.12. Pielęgnacja Rejestru Produktu     157
    6.12.1. DEEP     157
    6.12.2. Kiedy pielęgnować?     158
  6.13. Co z defektami?     159
  6.14. Wyłaniająca się architektura     160
  Do przemyślenia     161
  
  Rozdział 7. Problemy z wymaganiami    163
  Do przemyślenia     167
  
  Rozdział 8. Wizja     169
  8.1. Koleżeńska Jednomyślność     173
  8.2. Opakowanie Produktu     173
  8.3. Wypowiedź w Windzie     174
  8.4. Przyszły Komunikat Prasowy     175
  Do przemyślenia     176
  
  Rozdział 9. Persony    177
  9.1. Budowa Persony     180
  9.2. Typy Person     181
  Do przemyślenia     181
  
  Rozdział 10. User Story    183
  10.1. Budowa User Story     187
  10.2. Porównanie z IEEE 830     191
  10.3. Wymagania Techniczne     192
  10.4. Epiki i Tematy     193
    10.4.1. Epik     193
    10.4.2. Temat     193
  10.5. Dobra User Story - Model INVEST     193
  10.6. Góra Lodowa Rejestru Produktu     196
  10.7. Grupowanie     197
  10.8. Metody podziału     197
    10.8.1. Role     198
    10.8.2. Kroki Workflow     198
    10.8.3. Warianty Reguł Biznesowych     198
    10.8.4. Główny Wysiłek     198
    10.8.5. Prosta – Złożona     199
    10.8.6. Różne Typy Danych     199
    10.8.7. Różne Metody Wprowadzania Danych/Platformy     199
    10.8.8. Różnice w Wydajności     199
    10.8.9. Operacje CRUD     199
    10.8.10. Wyciągnij Kolec     199
    10.8.11. Wystarczająco Dobre/Piękne     200
  Do przemyślenia     200
  
  Rozdział 11. Szacowanie    201
  11.1. Aspekty Szacowania     203
    11.1.1. Unikalność     203
    11.1.2. Psychologia     204
    11.1.3. Jednostki     205
    11.1.4. Precyzja     208
  11.2. Tradycyjne Metody Szacowania     211
    11.2.1. COCOMO II, czyli COnstructive COst MOdel     211
    11.2.2. Analiza Punktów Funkcyjnych     212
    11.2.3. Wideband Delphi     213
  11.3. Szacowanie w Agile     213
    11.3.1. Jak zacząć?     213
    11.3.2. Planning Poker®     214
    11.3.3. Proste porównanie     217
    11.3.4. Affinity     217
    11.3.5. Rozmiary koszulek     217
    11.3.6. Ponowne szacowanie     218
    11.3.7. Na co zwracać uwagę     219
  Do przemyślenia     220
  
  Rozdział 12. Ustalanie priorytetów     221
  12.1. MoSCoW     223
  12.2. Monopol Money     224
  12.3. 100-Point Method     224
  12.4. Planning Poker dla Wartości     225
  12.5. Analiza Kano     225
  12.6. Relatywne Ważenie     228
  12.7. Selekcja Tematów     229
  12.8. Punktowanie Tematów     230
  12.9. Priorytety Finansowe     231
  12.10. Mapowanie Story     232
  Do przemyślenia     234
  
  Rozdział 13. Planowanie    235
  13.1. Planowanie Tradycyjne     237
  13.2. Planowanie w Agile     237
    13.2.1. Planowanie Wydania     239
    13.2.2. Planowanie Iteracji     248
  Do przemyślenia     255
  
  Rozdział 14. Agile Coaching     257
  14.1. Dlaczego coaching jest potrzebny?     259
  14.2. Czym jest Coaching?     261
  14.3. Agile Coaching     262
  Do przemyślenia     263
  
  Rozdział 15. Kontrakty w Agile     265
  15.1. Stopniowany Kontrakt z Ustaloną Ceną     268
  15.2. Pakiety Pracy o Ustalonej Cenie     268
  15.3. Money for Nothing and Change for Fee     268
  Do przemyślenia     269
  
  Rozdział 16. Wprowadzanie Agile     271
  16.1. Trochę statystyk     273
  16.2. Kroki wprowadzania zmiany     275
  16.3. Przebieg zmiany     277
  Do przemyślenia     279
  
  Rozdział 17. Skalowanie Agile    281
  17.1. Co może oznaczać Skalowanie Agile i do czego jest potrzebne?     283
  17.2. Co wiąże się ze Skalowaniem Agile?     285
  17.3. Podstawowe zasady skalowania Scrum     287
  17.4. Large-Scale Scrum – LeSS     288
    17.4.1. Podstawy i ogólne założenia     288
    17.4.2. LeSS Large     290
    17.4.3. LeSS Huge     293
  17.5. Nexus     294
    17.5.1. Podstawy i ogólne założenia     294
    17.5.2. Działanie     295
  17.6. Scrum at Scale     296
    17.6.1. Podstawy i ogólne założenia     296
  17.7. Scaled Agile Framework     298
    17.7.1. Podstawy i ogólne założenia     298
    17.7.2. Poziom Zespołu     299
    17.7.3. Poziom Programu     300
    17.7.4. Poziom Portfolio     301
  17.8. Model Spotify     301
    17.8.1. Podstawy i ogólne założenia     301
    17.8.2. Organizacja zespołów     302
    17.8.3. Ekosystem wspierający strukturę     303
  
  Do przemyślenia     304
  Bibliografia     305
  W Sieci     307
  Indeks     309
  Słownik     315
  Scrum w Pigułce     317
RozwińZwiń