X

  prof. dr hab. Marcin Drzewiecki, PRZEDMOWA 11
  
  prof. dr hab. Maria Dembowska, DOKUMENTACJA I INFORMACJA W NAUKACH SPOŁECZNYCH (ze szczególnym uwzględnieniem Polski) 16
  
  1. Rozwój problematyki dokumentacji i informacji w naukach społecznych na terenie międzynarodowym 16
  2. Bibliografie jako podstawowe narzędzia dokumentacji i informacji w naukach społecznych 19
  3. Metody i formy pracy dokumentacyjno-informacyjnej w naukach społecznych 21
  4. Problemy organizacji i koordynacji działalności dokumentacyjno-informacyjnej w Polsce 23
  5. Opinie i postulaty pracowników nauki — użytkowników informacji w naukach społecznych 28
  Wnioski 30
  Bibliografia 30
  
  dr Danuta Konieczna, BIBLIOTEKI WYŻSZYCH SZKÓŁ PEDAGOGICZNYCH W POLSCE 32
  
  1. Geneza bibliotek 32
  2. Sieć bibliotek 34
  3. Struktura organizacyjna 34
  4. Pracownicy bibliotek 35
  5. Zbiory bibliotek WSP 36
  6. Katalogi 40
  7. Udostępnianie zbiorów 40
  8. Wypożyczenia międzybiblioteczne 43
  9. Działalność informacyjna 44
  10. Działalność dydaktyczna 45
  Uwagi końcowe i wnioski 46
  Literatura 48
  
  dr Katarzyna Materska, BIBLIOTEKA PUBLICZNA JAKO PLACÓWKA EDUKACJI 50
  
  Wstęp 50
  1. Biblioteka publiczna w systemie edukacji równoległej 53
  2. Biblioteka publiczna jako placówka edukacji czytelniczej i informacyjnej 60
  3. Biblioteka publiczna jako placówka edukacji permanentnej 68
  4. Biblioteka publiczna jako placówka edukacyjna w opinii młodzieży 76
  5. Co dalej z edukacją biblioteczną? 79
  5.1. Aspiracje i wykształcenie młodzieży a biblioteka publiczna 80
  5.2. Szkolnictwo bibliotekarskie i zawód bibliotekarza 83
  
  doc. dr hab. Joanna Papuzińska-Beksiak, EDUKACYJNE FUNKCJE BIBLIOTEK PUBLICZNYCH DLA DZIECI 87
  
  1. Stan sieci bibliotek publicznych dla dzieci i młodzieży w Polsce 87
  2. Problematyka zasobów bibliotecznych 93
  3. Formy pracy, model biblioteki 100
  Wnioski 106
  
  dr Aleksandra Niemczykowa, BIBLIOTEKI SZKÓŁ I ZAKŁADÓW SPECJALNYCH W SYSTEMIE INFORMACJI 109
  
  Wprowadzenie 109
  1. Biblioteki w ośrodkach szkolno-wychowawczych dla niewidomych 114
  2. Biblioteki w zakładach szkolno-wychowawczych dla głuchych 119
  3. Biblioteki w placówkach dla dzieci przewlekle chorych i kalekich 122
  4. Biblioteki szkolne dla upośledzonych umysłowo 126
  5. Biblioteki w zakładach dla niedostosowanych społecznie 132
  Wnioski 135
  
  dr Kordula Szczechura, UCZEŃ JAKO UŻYTKOWNIK INFORMACJI 140
  
  Wstęp 140
  1. Rola informacji w zaspokajaniu potrzeb poznawczych, emocjonalnych i materialnych uczniów 143
  2. Potrzeby informacyjne uczniów 146
  3. Kształcenie uczniów jako użytkowników informacji 153
  Zakończenie 156
  Bibliografia 157
  
  dr Tomasz Kędziora, INFORMACJA PEDAGOGICZNA. STAN BADAŃ NAUKOWYCH PROWADZONYCH W POLSCE W LATACH 1945—1990 160
  
  1. Zagadnienia ogólne 160
  2. Przegląd badań prowadzonych w Polsce w latach 1945—1956 166
  3. Sytuacja badań naukowych informacji pedagogicznej w latach 1956—1970 172
  4. Informacja pedagogiczna w badaniach realizowanych po roku 1970 176
  Bibliografia 185
  
  dr Kordula Szczechura, WYKORZYSTANIE BIBLIOTEK SZKOLNYCH PRZEZ UŻYTKOWNIKÓW W ŚWIETLE BADAŃ PRZEPROWADZONYCH ZA GRANICĄ 190
  
  Wstęp 190
  1. Stany Zjednoczone 191
  2. Wielka Brytania 194
  3. Niemcy 197
  4. Rosja 200
  Bibliografia 202
Biblioteka i informacja w systemie edukacji

SZCZEGÓŁY WYDANIA

Spis treści

Liczba stron

206

Kategoria

Publikacje darmowe

Wydawca

SBP

ISBN-13

978-83-9000-429-7

Język publikacji

polski

Akceptowalne sposoby płatności

Karta kredytowa, przelew elektroniczny, płatny SMS

Informacja o sprzedawcy

Ravelo Sp. z o.o.

SBP , 1993
Redakcja: Marcin Drzewiecki
0.0 / 5 (0 głosów)
0 zł

Opis

Publikacja darmowa


Inne ebooki wydawcy Bestsellery w kategorii

Oceny użytkowników

Średnia ocena: ( 0 )
0
0
0
0
0
Oceń:  
Opinie użytkowników
Bądź pierwszy!