Międzynarodowa kooperacja gospodarcza z polskiej perspektywy

-24%

Międzynarodowa kooperacja gospodarcza z polskiej perspektywy

1 opinia

Redakcja:

Beata Stępień

Wydawca:

PWE

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

36,40  47,90

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 47,90 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 30,66 zł  


36,40

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka ta zawiera wszechstronną analizę teoretyczną i empiryczną charakteru powiązań kooperacyjnych między przedsiębiorstwami oraz ich wpływu na efektywność gospodarowania i konkurencyjność, zwłaszcza w odniesieniu do lokalnych podmiotów zaangażowanych w taką działalność.
Autorzy zbadali i dogłębnie przeanalizowali: naturę kooperacji oraz stopień jej terminologicznej zbieżności z innymi formami współdziałania gospodarczego; postrzeganie przyczyn, przejawów i zróżnicowanych efektów kooperacji przez różne nurty nauk, głównie ekonomicznych; charakter, skalę i rozwój kooperacyjnych form współdziałania gospodarczego na arenie międzynarodowej; uwarunkowania instytucjonalne i kulturowe rozwoju oraz skuteczności kooperacji o charakterze międzynarodowym ze szczególnym uwzględnieniem polskiego rynku; charakter kooperacyjnych powiązań gospodarczych przedsiębiorstw międzynarodowych z podmiotami polskimi.
Książka może przyczynić się do lepszego zrozumienia nie tylko charakteru czy korzyści powiązań kooperacyjnych w skali międzynarodowej, ale także wielu mankamentów i pułapek, jakie niosą ze sobą trwałe relacje z podmiotami o silniejszym potencjale i pozycji.
Monografia jest adresowana do: studentów kierunków ekonomicznych, praktyków gospodarczych oraz teoretyków nauk ekonomicznych, dla których może stać się źródłem inspiracji czy też okazją do zainicjowania twórczej polemiki naukowej.


Rok wydania2014
Liczba stron276
KategoriaGospodarka światowa
WydawcaPWE
ISBN-13978-83-208-2170-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp
  1. Powiązania kooperacyjne — wstępna charakterystyka relacji
  1.1. Kooperacja gospodarcza — trudności definicyjne
  1.2. Znaczenie pojęcia kooperacji przyjęte w tej książce
  1.3. Kooperacja a inne terminy określające współdziałanie gospodarcze
  1.3.1. Kooperacja a współpraca, współdziałanie
  1.3.2. Kooperacja jako forma świadczenia usług
  1.3.3. Kooperacja a outsourcing i offshoring
  1.3.4. Kooperacja a kooperencja
  1.4. Spektrum gospodarczych relacji współpracy
  
  2. Kooperacja gospodarcza w wybranych ujęciach teoretycznych
  2.1. Kooperacja w nowej ekonomii instytucjonalnej
  2.2. Kooperacja a teorie sieciowe
  2.3. Kooperacja w ujęciu teorii zasobowej i teorii zależności zasobowej
  2.4. Kooperacja w ujęciu teorii gier
  
  3. Warunki skuteczności i efekty kooperacji gospodarczej
  3.1. Cele, potencjał i strategie podmiotów gospodarujących a skuteczność kooperacji
  3.2. Cechy otoczenia a skuteczność kooperacyjna podmiotów
  3.3. Zaufanie — warunek, czynnik napędowy i rezultat kooperacji
  3.3.1. Zaufanie — problemy definicyjne, rodzaje zaufania
  3.3.2. Źródła zaufania
  3.3.3. Zaufanie a wzrost lub spadek kosztów kooperacji
  3.4. Efekty kooperacji gospodarczej — ujęcie teoretyczne
  
  4. Międzynarodowa kooperacja gospodarcza — przyczyny i uwarunkowania instytucjonalne i kulturowe
  4.1. Internacjonalizacja i globalizacja działalności gospodarczej — uwagi wstępne
  4.2. Przyczyny podejmowania międzynarodowej współpracy gospodarczej — ujęcie teoretyczne
  4.2.1. Teorie handlu zagranicznego
  4.2.2. Teorie produkcji międzynarodowej
  4.2.3. Teorie procesu internacjonalizacji
  4.3. Wpływ instytucji i kultury rynków na przebieg i efekty międzynarodowej kooperacji gospodarczej
  4.3.1. Instytucjonalne uwarunkowania międzynarodowej kooperacji gospodarczej
  4.3.2. Kulturowe determinanty skutecznej międzynarodowej kooperacji gospodarczej
  
  5. Formy i rozwój międzynarodowej współpracy gospodarczej
  5.1. Formy internacjonalizacji a międzynarodowa kooperacja gospodarcza
  5.1.1. Klasyczne (podstawowe) formy handlu zagranicznego a kooperacja międzynarodowa
  5.1.2. Specyficzne formy transakcji handlu zagranicznego — transakcje hybrydowe a kooperacja międzynarodowa
  5.2. Przejawy i rozwój współpracy międzynarodowej o cechach kooperacji
  5.3. Rezultaty międzynarodowej współpracy gospodarczej — korzyści i mankamenty
  
  6. Warunki i charakter współpracy i kooperacji gospodarczej w Polsce
  6.1. Narodowy system gospodarowania w Polsce a skłonność do kooperacji — perspektywa instytucjonalna
  6.2. Polska jako kraj głębokich przeobrażeń w warstwie instytucji nieformalnych i kultury — implikacje dla charakteru gry kooperacyjnej
  6.3. Kooperacja gospodarcza z polskimi podmiotami — wyniki opublikowanych badań empirycznych
  6.3.1. Rodzaje więzi gospodarczych określanych jako kooperacja w opublikowanych badaniach obcych
  6.3.2. Motywy i warunki nawiązywania współpracy gospodarczej w świetle opublikowanych badań obcych .
  6.3.3. Bariery i mankamenty współpracy gospodarczej z perspektywy badań
  6.3.4. Rezultaty współpracy gospodarczej w świetle opublikowanych badań obcych
  
  7. Charakter kooperacji polskich podmiotów z przedsiębiorstwami międzynarodowymi — opis własnych badań empirycznych.
  7.1. Przedmiot i cel badania
  7.2. Opis grupy badawczej i zastosowanej metody
  7.3. Charakterystyka profilu kooperacyjnego polskich przedsiębiorstw
  7.4. Profil i zakres kooperacji stosowany przez badane filie przedsiębiorstw międzynarodowych
  7.5. Charakter i częstotliwość współpracy badanych podmiotów
  
  8. Blaski i cienie kooperacji — opinie badanych podmiotów, rekomendacje
  8.1. Warunki skutecznej kooperacji w opinii badanych podmiotów
  8.2. Ocena przebiegu i efektów kooperacji przez badane podmioty
  8.2.1. Niekorzystne aspekty kooperacji
  8.2.2. Ocena partnerów kooperacji przez badane podmioty
  8.2.3. Korzyści i rezultaty kooperacji
  8.3. Konkluzje i rekomendacje
  
  Podsumowanie
  Bibliografia
RozwińZwiń