X

  Wstęp 9
  
  Część I. Koncepcje zarządzania jakością 11
  
  EWA GŁOWACKA- Ocena wpływu usług biblioteczno-informacyjnych na środowisko społeczne w badaniach jakości bibliotek 13
  JOANNA KAMIŃSKA- Możliwości wykorzystania benchmarkingu w zarządzaniu zasobami ludzkimi biblioteki 23
  JOANNA KITA, JACEK MAREK RADWAN- Zastosowanie ośmiu zasad zarządzania jakością w bibliotece wydziałowej Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego 31
  BOGUMIŁA KONIECZNY-ROZENFELD- Narzędzia kontroli jakości w działalności biblioteki akademickiej. Czy filozofia kaizen ma zastosowanie w bibliotece akademickiej uczelni pedagogicznej? 41
  KACPER TRZASKA- „Należy ciągle tworzyć, dbając o jakość, a nie bojąc się o jakość" - audyt informacyjny w praktyce bibliotekarskiej 51
  
  Część II. Badanie potrzeb i satysfakcji użytkowników bibliotek 61
  
  MILADA PISKOVA- Uwagi o psychologii współczesnego czytelnika 63
  KATARZYNA REGULSKA- Przegląd metod i narzędzi do pomiaru jakości usług bibliotecznych w oparciu o biblioteki akademickie 67
  EMILIA LEPKOWSKA- Badanie potrzeb i satysfakcji użytkowników oraz wpływ etyki bibliotekarskiej na działalność usługową bibliotek 78
  BEATA KORZYSTKA- Badanie jakości i profilowanie usług biblioteczno-informacyjnych w informacyjnym modelu naukowej biblioteki technicznej 87
  JUSTYNA JERZYK-WOJTECKA- Mechaniczne bariery informacyjne i możliwości ich niwelowania w bibliotece akademickiej na przykładzie Biblioteki Uniwersytetu Łódzkiego - omówienie badania czytelniczego 96
  WIOLETTA JACHYM- „Księga życzeń" w bibliotece uczelnianej PWSZ w Tarnowie - czyli jak podnosimy Jakość usług poprzez stosowanie badań ankietowych 105
  
  Część III. Standardy pracy i wskaźniki efektywności bibliotek 115
  
  MAREK M. GÓRSKI- Analiza funkcjonowania bibliotek naukowych w Polsce (AFBN) jako narzędzie wspomagające zarządzanie biblioteką 117
  MONIKA KWAŚNIAK- Model systemu zarządzania jakością w sieci bibliotek publicznych województwa zachodniopomorskiego a propozycje standardów pracy bibliotek publicznych 128
  MAŁGORZATA JANIAK- Kryteria estetyczne w ocenie jakości systemów informacyjnych 136
  EWA BUSSE-TURCZYŃSKA, RENATA BIRSKA- Aktualna oferta usług bibliotecznych dla środowisk uczelni medycznych w Polsce 145
  HELENA OLSZEWSKA- Jakość usług bibliotecznych w społeczeństwie informacyjnym na przykładzie Biblioteki Uniwersyteckiej w Poznaniu 155
  
  Część IV. Etyczne aspekty zarządzania jakością 165
  
  BEATA ŻOŁĘDOWSKA-KRÓL- Wartości organizacyjne w kulturze jakości 167
  MAJA WOJCIECHOWSKA- Wartości etyczne w wybranych aspektach zarządzania i organizacji bibliotek 175
  ZDZISŁAW GĘBOŁYŚ- Etyczne rozterki, etyczne dylematy, etyczne zasady polskich bibliotekarzy (w świetle ankiety) 185
  
  Część V. Problemy jakości - przegląd piśmiennictwa 195
  
  STANISŁAWA KUREK-KOKOCIŃSICA- Kilka uwag o usługach bibliotecznych 197
  JOLANTA SZULC- Koncepcje zarządzania jakością w bibliotekach polskich. Stan obecny i kierunki badań (studia literaturowe) 205
  AGNIESZKA BAJOR. HANNA LANGER. AGNIESZKA ŁAKOMY- Rozwój usług bibliotecznych i informacyjnych w Niemczech (1990-2008). Analiza problemowa na podstawie „Bibliografii Analitycznej Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej. Piśmiennictwo zagraniczne" 215
  
  Literatura przedmiotu 231
Jakość usług bibliotecznych w społeczeństwie informacyjnym

SZCZEGÓŁY WYDANIA

Spis treści

Liczba stron

243

Kategoria

Publikacje darmowe

Wydawca

SBP

ISBN-13

978-83-61464-16-7

Numer wydania

1

Język publikacji

polski

Akceptowalne sposoby płatności

Karta kredytowa, przelew elektroniczny, płatny SMS

Informacja o sprzedawcy

Ravelo Sp. z o.o.

SBP , 2009
Redakcja: Joanna Kamińska, Beata Żołędowska-Król
0.0 / 5 (0 głosów)
0 zł

Opis

Publikacja darmowa


Inne ebooki autora Inne ebooki wydawcy Bestsellery w kategorii

Oceny użytkowników

Średnia ocena: ( 0 )
0
0
0
0
0
Oceń:  
Opinie użytkowników
Bądź pierwszy!