Jakość usług bibliotecznych w społeczeństwie informacyjnym

Jakość usług bibliotecznych w społeczeństwie informacyjnym

1 opinia

Praca zbiorowa

Wydawca:

SBP

Format:

ibuk

Publikacja darmowa


Rok wydania2009
Liczba stron243
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaSBP
ISBN-13978-83-61464-16-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  
  Część I. Koncepcje zarządzania jakością     11
  
  EWA GŁOWACKA- Ocena wpływu usług biblioteczno-informacyjnych na środowisko społeczne w badaniach jakości bibliotek    13
  JOANNA KAMIŃSKA- Możliwości wykorzystania benchmarkingu w zarządzaniu zasobami ludzkimi biblioteki    23
  JOANNA KITA, JACEK MAREK RADWAN- Zastosowanie ośmiu zasad zarządzania jakością w bibliotece wydziałowej Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego    31
  BOGUMIŁA KONIECZNY-ROZENFELD- Narzędzia kontroli jakości w działalności biblioteki akademickiej. Czy filozofia kaizen ma zastosowanie w bibliotece akademickiej uczelni pedagogicznej?    41
  KACPER TRZASKA- „Należy ciągle tworzyć, dbając o jakość, a nie bojąc się o jakość" - audyt informacyjny w praktyce bibliotekarskiej    51
  
  Część II. Badanie potrzeb i satysfakcji użytkowników bibliotek     61
  
  MILADA PISKOVA- Uwagi o psychologii współczesnego czytelnika    63
  KATARZYNA REGULSKA- Przegląd metod i narzędzi do pomiaru jakości usług bibliotecznych w oparciu o biblioteki akademickie    67
  EMILIA LEPKOWSKA- Badanie potrzeb i satysfakcji użytkowników oraz wpływ etyki bibliotekarskiej na działalność usługową bibliotek    78
  BEATA KORZYSTKA- Badanie jakości i profilowanie usług biblioteczno-informacyjnych w informacyjnym modelu naukowej biblioteki technicznej    87
  JUSTYNA JERZYK-WOJTECKA- Mechaniczne bariery informacyjne i możliwości ich niwelowania w bibliotece akademickiej na przykładzie Biblioteki Uniwersytetu Łódzkiego - omówienie badania czytelniczego    96
  WIOLETTA JACHYM- „Księga życzeń" w bibliotece uczelnianej PWSZ w Tarnowie - czyli jak podnosimy Jakość usług poprzez stosowanie badań ankietowych    105
  
  Część III. Standardy pracy i wskaźniki efektywności bibliotek     115
  
  MAREK M. GÓRSKI- Analiza funkcjonowania bibliotek naukowych w Polsce (AFBN) jako narzędzie wspomagające zarządzanie biblioteką    117
  MONIKA KWAŚNIAK- Model systemu zarządzania jakością w sieci bibliotek publicznych województwa zachodniopomorskiego a propozycje standardów pracy bibliotek publicznych    128
  MAŁGORZATA JANIAK- Kryteria estetyczne w ocenie jakości systemów informacyjnych    136
  EWA BUSSE-TURCZYŃSKA, RENATA BIRSKA- Aktualna oferta usług bibliotecznych dla środowisk uczelni medycznych w Polsce    145
  HELENA OLSZEWSKA- Jakość usług bibliotecznych w społeczeństwie informacyjnym na przykładzie Biblioteki Uniwersyteckiej w Poznaniu    155
  
  Część IV. Etyczne aspekty zarządzania jakością     165
  
  BEATA ŻOŁĘDOWSKA-KRÓL- Wartości organizacyjne w kulturze jakości    167
  MAJA WOJCIECHOWSKA- Wartości etyczne w wybranych aspektach zarządzania i organizacji bibliotek    175
  ZDZISŁAW GĘBOŁYŚ- Etyczne rozterki, etyczne dylematy, etyczne zasady polskich bibliotekarzy (w świetle ankiety)    185
  
  Część V. Problemy jakości - przegląd piśmiennictwa     195
  
  STANISŁAWA KUREK-KOKOCIŃSICA- Kilka uwag o usługach bibliotecznych    197
  JOLANTA SZULC- Koncepcje zarządzania jakością w bibliotekach polskich. Stan obecny i kierunki badań (studia literaturowe)    205
  AGNIESZKA BAJOR. HANNA LANGER. AGNIESZKA ŁAKOMY- Rozwój usług bibliotecznych i informacyjnych w Niemczech (1990-2008). Analiza problemowa na podstawie „Bibliografii Analitycznej Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej. Piśmiennictwo zagraniczne"    215
  
  Literatura przedmiotu    231
RozwińZwiń