EBOOKI WYDAWCY
Redakcja:
Format:
pdf, ibuk
W niniejszej publikacji czytelnik znajdzie rozważania uniwersyteckich badaczy na temat publikowania w modelu open access, ukraińskich encyklopedii elektronicznych, stanu otwartych zasobów edukacyjnych w języku polskim oraz instytucjonalnych repozytoriów naukowych, transformacji systemu mediów, plagiatów w oczach studentów, roli Internetu w dystrybucji książek elektronicznych i handlu antykwarycznym oraz najnowszych zainteresowań badaczy ujawnianych na konferencjach naukowych. W publikacji ważne miejsce zajmują prezentacje przemian w bibliotekach i w zawodzie bibliotekarza, związanych z wykorzystywaniem Internetu i książki elektronicznej.
Rok wydania | 2012 |
---|---|
Liczba stron | 300 |
Kategoria | Internet |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej |
ISBN-13 | 978-83-7784-374-1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 7 |
CZĘŚĆ I. ZASOBY, USŁUGI I MODELE KOMUNIKACJI W SIECI | 9 |
Teresa Święćkowska - Modele Open Access i ich realizacja w Polsce | 11 |
Svetlana Lisina - Reference information on the Internet (Ukrainian electronic encyclopedia as an information resource) | 25 |
Zbigniew Osiński - Otwarte zasoby edukacyjne w języku polskim – idea i praktyka | 35 |
Ewa Piotrowska - Repozytoria naukowe i czasopisma otwarte w krajach arabskich | 51 |
Małgorzata Rychlik - Co repozytorium instytucjonalne oferuje swojej społeczności akademickiej? – na przykładzie repozytorium AMUR oraz repozytoriów na świecie | 63 |
Maria Komova - Concepts of media system transformation | 73 |
Wanda A. Ciszewska - Elektroniczny warsztat historyka książki | 81 |
Małgorzata Kowalska - Tematyka wystąpień konferencyjnych jako przejaw aktualnych kierunków rozwoju tematycznego biblio- i informatologii – stan na 2012 r. | 95 |
Mariusz Jarocki - Open Source w zarządzaniu informacją – propozycja przedmiotu z zakresu bibliotekoznawstwa i informacji naukowej | 107 |
CZĘŚĆ II. KSIĄŻKA, BIBLIOTEKA, BIBLIOTEKARZE | 117 |
Katarzyna Cyran Sylwia Borkowicz - Bibliotekarz brokerem informacji w opinii beneficjentów projektu – „Bibliotekarz XXI wieku – przewodnik w labiryncie informacji i wiedzy” | 119 |
Piotr Szeligowski - Bibliotekarz wśród współczesnych źródeł komunikacji | 131 |
Renata Malesa - Wizerunek i umiejętności współczesnego bibliotekarza (W opinii studentów informacji naukowej i bibliotekoznawstwa UMCS w Lublinie) | 139 |
Lidia M. Jarska - Plagiat a działalność biblioteczna. Postrzeganie problematyki plagiatu przez studentów informacji naukowej i bibliotekoznawstwa UMCS w Lublinie | 149 |
Grzegorz Budny - Blog o bazach danych jako przykład komunikacji skierowanej do czytelników i pracowników biblioteki | 169 |
Iwona Mielczarek - Polub, tweetnij, przepnij… – Web 2.0 w promocji bibliotek | 177 |
Bożena Łazowska - Zadania Centralnej Biblioteki Statystycznej im. Stefana Szulca w zakresie budowy społeczeństwa informacyjnego | 187 |
Agnieszka Łakomy - Dystrybucja książek elektronicznych dostępnych zdalnie w bibliotekach publicznych – wybrane przykłady | 197 |
Grzegorz Nieć - Internet jako ogniwo rynku wtórnego książki w Polsce | 209 |
CZĘŚĆ III. Wyzwania pedagogiczne w świecie cyfrowej informacji | 227 |
Małgorzata Stanula - Infobrokering edukacyjny | 229 |
Dorota Bednarczyk Danuta Murzynowska - Informacja cyfrowa dostępna dla osób z dysfunkcją wzroku | 243 |
Anna Zawadzka - Khan Academy | 259 |
Agata Poręba - Mechanizm wiki jako narzędzie służące idei konstruktywizmu edukacyjnego na lekcjach języka polskiego w gimnazjum | 273 |
Agnieszka Pawelec - Szkolne strony WWW – niewykorzystanym sposobem na promowanie czytelnictwa wśród uczniów gimnazjum (na przykładzie analizy szkolnych stron internetowych wybranych lubelskich gimnazjów) | 289 |