Polska scena polityczna. Środowiska - komunikacja polityczna - strategie

-20%

Polska scena polityczna. Środowiska - komunikacja polityczna - strategie

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

37,80  47,25

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 47,25 zł (-20%)

Najniższa cena z 30 dni: 34,02 zł  


37,80

w tym VAT

Niniejsza publikacja jest realizacją koherentnie zaprojektowanego przedsięwzięcia naukowego dotyczącego polskich partii politycznych i systemu partyjnego w jego funkcjonalnym ujęciu wobec społeczeństwa. Warto podkreślić nowatorską konceptualizację opracowania, która wyraża się w udanym połączeniu wątków teoretycznych i syntezujących oraz politycznych realiów i wyników badań empirycznych przeprowadzonych przez znaczną część Autorów. Bardzo wartościowy naukowo okazał się także interdyscyplinarny ogląd badawczy i zróżnicowane ujęcie tematu przez politologów, medioznawców, socjologów oraz prawników.


Z recenzji prof. dr. hab. Tadeusza Godlewskiego


Rok wydania2010
Liczba stron420
KategoriaKomunikacja polityczna
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN-13978-83-233-2964-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     9
  
  ŚRODOWISKA    11
  
  Krzysztof Kowalczyk, Środowiska polityczne jako zaplecze partii – wprowadzenie    13
  Magdalena Mikołajczyk, Środowiska polityczne – próba konceptualizacji pojęcia i wyróżnienia cech charakteryzujących środowiska w PRL i współcześnie     16
  Danuta Karnowska, „Solidarność” jako środowisko antyliberalne na polskiej scenie politycznej     30
  Krzysztof Łabędź, Partie „postsolidarnościowe” dzisiaj     38
  Katarzyna Pokorna-Ignatowicz, Rodzina Radia Maryja jako elektorat     46
  Anna Frątczak, Wybory polityczne mniejszości seksualnych?     56
  Magdalena Mateja, Aktorki drugiego planu? Dylematy tożsamości w dyskursie Partii Kobiet     64
  Sylwester Wróbel, Miejskie ruchy polityczne w górnośląskich miastach na prawach powiatu     75
  Ewa Ganowicz, Formy reprezentacji mniejszości narodowych w Polsce     86
  Anna Żebrak, Awans polityczny przedstawicieli młodzieżowych ugrupowań partyjnych     98
  Radosław Marzęcki, Autoidentyfikacje asystentów parlamentarnych. Kilka wniosków z badań jakościowych     108
  Jacek Lewicki, Intelektualne i eksperckie zaplecze partii politycznych w Polsce     120
  
  KOMUNIKACJA POLITYCZNA    129
  
  Agnieszka Hess, Relacje mediów masowych i partii politycznych jako przedmiot badań studiów nad komunikacją polityczną – wprowadzenie     131
  Dorota Piontek, Politycy i media. Sposoby wpływania przez polityków na zawartość mediów     141
  Janina Fras, Samoidentyfikacja polskich partii politycznych     150
  Michał M. Bukowski, Stronniczość mediów a strategie komunikacyjne Ligi Polskich Rodzin i Samoobrony     163
  Marek Mazur, Kampania wizerunkowa w wyborach do Parlamentu Europejskiego w 2009 roku w Polsce. Analiza zawartości telewizyjnej reklamy politycznej     175
  Karolina Churska-Nowak, Rytuał, rytualność, rytualizacja we współczesnych kampaniach wyborczych     189
  Ewa Modrzejewska, „Rzeczpospolita” sporu – spór jako retoryczna strategia komunikacji (na przykładzie publikacji poświęconych polityce w dzienniku „Rzeczpospolita”)     200
  Agnieszka Turska-Kawa, Dychotomia wizerunkowa Prawa i Sprawiedliwości oraz Platformy Obywatelskiej w mediach. Analiza materiałów internetowych w kontekście wyborów do Parlamentu Europejskiego w 2009 roku     211
  Lucyna Szot, Relacje między dziennikarzami a politykami – wzory zachowań (normy prawne i etyczne)     225
  Andrzej Konrad Piasecki, Trudna kohabitacja: lokalni politycy i dziennikarze     239
  Maria Łoszewska-Ołowska, Sądowy zakaz emisji reklamy wyborczej i inne środki orzekane w trybie przyśpieszonym – ograniczenie wolności wypowiedzi politycznej czy uzasadniony instrument ochrony prawdy?     251
  Maria Magoska, Partie polityczne, media i polityka konfrontacji     259
  Ludwik Habuda, Media, demokracja, obywatelskie społeczeństwo     267
  
  STRATEGIE    279
  
  Katarzyna Sobolewska-Myślik, Strategie partyjne jako obszar badań politologicznych – wprowadzenie     281
  Jerzy Sielski, Wpływ niektórych czynników osobowościowych na działalność liderów partyjnych w Polsce     285
  Krzysztof Kowalczyk, Strategia Prawicy Rzeczypospolitej na rynku politycznym (2007–2009)     297
  Łukasz Tomczak, Pozaparlamentarne partie polskiej lewicy. Struktury, programy, strategie działania     308
  Jacek Wojnicki, Stronnictwo Demokratyczne – między chwałą a upadkiem     318
  Agnieszka Kwiatkowska, Zieloni 2004 – reprezentacja nowych ruchów społecznych na polskiej scenie politycznej     328
  Ewa Maj, Komunikowanie polityczne ugrupowań neoendeckich: próba wyjścia z politycznej niszy     340
  Maciej Stobiński, Silna struktura członkowska jako główny zasób partii politycznej na przykładzie Polskiego Stronnictwa Ludowego     351
  Mateusz Piskorski, Samoobrona RP – od relewancji gabinetowej do opozycji pozaparlamentarnej     364
  Agnieszka Walecka-Rynduch, Strategie marketingowe polskich partii politycznych a problem znikającego wyborcy     377
  Waldemar Wojtasik, Efektywność strategii selekcji kandydatów na listy wyborcze w wyborach do Parlamentu Europejskiego w 2009 roku     389
  Jarosław Flis, Kwadratura okręgu. Ordynacja wyborcza do Parlamentu Europejskiego jako instytucjonalna rama komunikowania społecznego     400
RozwińZwiń